Ο τηλεαστέρας είχε μπει στο στόχαστρο των ελεγκτών της ΑΑΔΕ, που έχουν επιδοθεί το τελευταίο διάστημα σε ένα ανελέητο κυνήγι εντοπισμού μαύρου χρήματος στις συναλλαγές της showbiz.
Οταν προχθές ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργος Πιτσιλής έκανε λόγο για προβεβλημένο τηλεαστέρα με εκατοντάδες χιλιάδες followers που φοροδιαφεύγει συστηματικά, όλοι αναρωτιόνταν ποιος μπορεί να είναι. Ετσι, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της «Espresso», πρόκειται για τον «Mr World Party» που, όπως του καταλογίζουν οι επικριτές του στα social media, «διαφημίζει» συχνά πυκνά την προσωπική ζωή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο Σάκης Τανιμανίδης, λοιπόν, φέρεται ότι δεν δήλωνε τα χρηματικά ποσά που λάμβανε από εταιρίες για την πώληση ή την προώθηση προϊόντων. Και μιλάμε για δεκάδες χιλιάδες ευρώ, αν αναλογιστεί κανείς πως πληροφορίες που είχαν δει πρόσφατα το φως της δημοσιότητας θέλουν τον πρώην παρουσιαστή του «Survivor», του «World Party» και άλλων επιτυχημένων τηλεοπτικών εκπομπών στην κορυφή της λίστας με τους πιο ακριβοπληρωμένους influencers, οι οποίοι «καθαρίζουν» χιλιάδες ευρώ για ένα και μόνο post ή ένα story που θα ανεβάσουν στους προσωπικούς λογαριασμούς τους στα social media!
Ειδικότερα, λέγεται ότι ο πασίγνωστος παρουσιαστής, ο οποίος αρέσκεται στο να ανεβάζει φωτογραφίες από τις χλιδάτες διακοπές με τη σύζυγό τους -επίσης γνωστή influencer- Χριστίνα Μπόμπα και με τις δίδυμες κόρες του, μέχρι βίντεο με ό,τι κάνει στον ελεύθερο χρόνο του (σ.σ.: πρόσφατα ανέβασε ένα χιουμοριστικό βίντεο που τον δείχνει να σκουπίζεται με μια παιδική πετσέτα κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού μπάσκετ!), χρεώνει από 5.000 ως 8.000 ευρώ (!) για κάθε ανάρτησή του, την οποία θα μοιραστεί με τους 961.000 followers του.
Την ίδια ώρα, η σύζυγός του, που κάνει επίσης «καριέρα» influencer, φέρεται ότι ζητά για κάθε story το ποσό των 1.000 ευρώ, για μια απλή ανάρτηση 5.000 ευρώ, για ένα post με βίντεο 6.000 ευρώ και για έναν διαγωνισμό 7.000 ευρώ, προκειμένου να διαφημίσει κάποιον στον λογαριασμό της. Με λίγα λόγια, την ώρα που το προβεβλημένο μιντιακό ζευγάρι έκανε «χρυσές» δουλειές, διαφημίζοντας από επώνυμα brands περιποίησης και ομορφιάς μέχρι… πιτζάμες, και αβγάτιζε τους λογαριασμούς του, ο Σάκης Τανιμανίδης δεν απέδιδε ούτε ένα ευρώ στον κρατικό κορβανά!
Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες της «Espresso», σε μία προσπάθεια να γλιτώσει τα χειρότερα (σ.σ.: ήδη από τα προηγούμενα 24ωρα ο Τανιμανίδης «φωτογραφιζόταν» στα διαδικτυακά μέσα ως ο «μπαταχτσής» παρουσιαστής που «φέσωσε» την Εφορία), o… πολύφερνος -στον διαδικτυακό κόσμο- παρουσιαστής με τα εκατοντάδες… χιλιόμετρα σε ψυχαγωγικές τηλεοπτικές εκπομπές πολύ υψηλής θέασης έχει ήδη έρθει σε συνεννόηση με δικηγόρους και προέβη σε ρύθμιση των οφειλών του προς την Εφορία. Ωστόσο, ο δρόμος που έχει να διανύσει ακόμη είναι μακρύς και ανηφορικός, καθώς οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ θα κάνουν ελέγχους και για τα ποσά που έβγαζε πριν από το 2020.
Στο μεταξύ, μόλις τον περασμένο Ιούνιο είχε αποκαλυφθεί πως γνωστό μοντέλο, το οποίο διαφήμιζε ρούχα και αξεσουάρ στα social media και τα πουλούσε διαδικτυακά, «ξέχασε» να δηλώσει σχεδόν 350.000 ευρώ, με αποτέλεσμα να του επιβληθεί πρόστιμο ύψους 270.000 ευρώ! Ειδικότερα, έπειτα από αξιοποίηση πληροφοριών και από εταιρίες μεταφορών, διαπιστώθηκε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη από τη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων, για την οποία η ελεγχόμενη επιχείρηση της «εκρηκτικής» ξανθιάς με τους εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους στο Instagram υπέβαλε οικειοθελώς δηλώσεις, τόσο στη φορολογία εισοδήματος όσο και στον ΦΠΑ.
Τμήμα «κυνηγών» από το κράτος
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων έχει αρχίσει ειδικούς ελέγχους και «χτενίζει» τα εισοδήματα «διάσημων» Ελλήνων, προκειμένου να διαπιστώσει αν αυτά προέρχονται από δραστηριότητες στα κοινωνικά τους δίκτυα και αν εμπίπτουν στις περιπτώσεις της φοροδιαφυγής.
Μάλιστα, οι ελεγκτικές υπηρεσίες γνωρίζουν τους σχετικούς τιμοκαταλόγους των influencers και αναμένεται να αρχίσουν τους ελέγχους από τους macro – influencers, οι οποίοι έχουν από 500.000 έως 2.000.000 ακολούθους, και να περάσουν στους micro – influencers, με 100.000 έως 500.000 ακολούθους. Η ΑΑΔΕ προσπαθεί να «ακτινογραφήσει» μια δεξαμενή ψηφιακού μάρκετινγκ με μεγάλη επιρροή στο αγοραστικό κοινό και με τεράστια κέρδη.
Ενδεικτικά, ένας macro – influencer μπορεί να κερδίσει έως 10.000 ευρώ για κάθε ανάρτηση, ενώ ένας micro – influencer έως 500 ευρώ! «Οπως ελέγχουμε και άλλες κατηγορίες, θα ελέγξουμε και αυτή. Υπάρχουν υποθέσεις σε εξέλιξη. Δεν θέλω να εστιάσουμε σε μια κατηγορία φορολογουμένων, το φάσμα είναι ευρύ. Δεν είναι λίγοι οι influencers. Φαίνεται ότι η αγορά έχει διαμορφώσει και τιμοκαταλόγους ανάλογα με το πόσους followers έχει ο καθένας. Αυτό για εμάς είναι μια πληροφορία η οποία μάς βοηθάει να κάνουμε αυτό που λέμε έμμεση τεχνική ελέγχου» δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργος Πιτσιλής. Το έναυσμα για την ίδρυση ειδικού τμήματος που ερευνά τους influencers δόθηκε από τις υποθέσεις που προκύπτουν από τους συνήθεις ελέγχους υπηρεσιών της ΑΑΔΕ.
Διαπιστώθηκε ότι μέσω των social media δραστηριοποιούνται επιχειρήσεις-φαντάσματα, οι οποίες πωλούν διάφορα προϊόντα από το διαδίκτυο, χωρίς να έχουν κάνει έναρξη εργασιών και χωρίς να δηλώνουν και να αποδίδουν ΦΠΑ ή να πληρώνουν φόρο εισοδήματος. Στις περισσότερες περιπτώσεις στήνονται εμπορικές επιχειρήσεις, οι οποίες δεν έχουν φυσική παρουσία, αλλά πωλούν προϊόντα μέσω ιστοσελίδων που είναι ενταγμένες στο facebook και όχι μόνον. Βεβαίως, από τη λίστα των ελεγκτών δεν λείπουν τα «λαμπερά» πρόσωπα, που καταφέρνουν να «κλείνουν» πλουσιοπάροχες αμοιβές για διαφήμιση προϊόντων στους χιλιάδες ακολούθους τους, χωρίς βεβαίως να έχει… ενημερωθεί σχετικά η Εφορία.
πηγή:espressonews