Γιατί Meta;
Οι πρώτες φήμες έκαναν λόγο για μία προσπάθεια του CEO του πιο μαζικού social medium που υπάρχει ώστε το νέο όνομα να αντικατοπτρίζει καλύτερα τη δουλειά που κάνει στο metaverse.
Όπως επιβεβαιώθηκε εν μέρει αυτό περίπου θα συμβεί: Το Meta θα ανταποκρίνεται καλύτερα στο σύνολο των δραστηριοτήτων της εταιρείας, από τα κοινωνικά δίκτυα μέχρι την εικονική πραγματικότητα, όμως οι ονομασίες των διαφόρων υπηρεσιών της θα παραμείνουν ίδιες.
Μάθαμε πολλά, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα. Είναι πλέον καιρός να οικοδομήσουμε το επόμενο κεφάλαιο" τόνισε ο ίδιος ο Zuckerberg, που επέλεξε την την ελληνική λέξη 'Μετά' θέλοντας να δείξει ότι "υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν".
Η ανακοίνωση αυτή έγινε αφού την προηγούμενη μιάμιση ώρα ο Zuckerberg παρουσίαζε το metaverse, το "μετασύμπαν" που σύμφωνα με τον ίδιο συνιστά το μέλλον του Ίντερνετ, μετά τους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, στο οποίο οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση για να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται ή να ψυχαγωγούνται μέσω της τεχνολογίας (π.χ. γυαλιά ή κράνη εικονικής και ενισχυμένης πραγματικότητας).
Οι επικριτές του Facebook σχολίασαν ότι η αλλαγή της ονομασίας είναι ένας ελιγμός περισπασμού, την ώρα που ο κολοσσός πλήττεται από σκάνδαλα και καταγγελίες όσον αφορά την παραπληροφόρηση, το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών αλλά και το σεβασμό στο δικαίωμα του ανταγωνισμού.
Η εταιρεία "πιστεύει ότι μια νέα μάρκα μπορεί να την βοηθήσει να αλλάξει το θέμα" συζήτησης, ανέφερε την περασμένη εβδομάδα μια μη κυβερνητική οργάνωση, το
"Πραγματικό Συμβούλιο Εποπτείας του Facebook", όταν ακόμη κυκλοφορούσαν φήμες για την αλλαγή του ονόματος.
Πάντως ο Zuckerberg μιλάει για το metaverse εδώ και μερικούς μήνες και έχει ήδη ανακοινώσει επενδύσεις ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και την πρόσληψη 10.000 εργαζομένων στην Ευρώπη για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου.
Μία αλλαγή ονόματος-σταθμός στην ιστορία της τεχνολογίας
Οι αλλαγές ονόματος δεν είναι συχνές σε τόσο γνωστές εταιρείες. Η τελευταία φορά που συνέβη κάτι τέτοιο ήταν όταν η Google μετονόμασε την εταιρεία χαρτοφυλακίου της σε Alphabet.
Ένα νέο όνομα για το Facebook, λοιπόν, σίγουρα, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αλλαγές branding στην ιστορία της τεχνολογίας και μία επιδραστική απόφαση για το πού θα γίνει η εστίαση στο μέλλον